Sjukstuga

Jaha, denna fredagen blev inte som planerat! Igår kväll kom Malte in till oss väldigt tidigt, men somnade snabbt om, för att en kort stund senare vakna och spy som en vild vattenslang! Hela vår säng, Malte, Micke och Svea blev helt nerkräkta, jag klarade mig för kastade mig handlöst ur sängen när jag hörde att han började kräka! Fick ner Micke och Malte i ett bad och sen började jag langa in i tvättmaskinen. Typ 5 min senare hör jag Signe vara ledsen och går in till henne och då har hon också spytt ner sig, jaja ner med henne också i badet och in med Svea i duschen, och röjde sen resten av sovrummet. Alla utom jag somnade om fort, och det va tur att inte jag gjorde det för Signe fick världens diarré och fick byta allt på henne ett par gånger. Micke gav Malte en välling i morse och den kom upp snabbare än fan själv, va exakt samma vissa för Signe. Dom har haft feber också hela dagen och jag har nog aldrig haft lugnare barn än idag, Malte har bara suttit/legat i soffan hela dagen, Signe har dock gått runt lite, men båda har sovit mycket. Nu sover Signe och jag hoppas hon behåller det lilla hon fick i sig ikväll, typ 1 dl majsvälling och lite proviva. Malte verkar lite piggare sen jag gav i honom iprenen och han fick behålla den, han har bara ätit lite banan och druckit lite saft. Hoppas att dom båda mår mycket bättre imorgon. Just nu kör jag näst sista maskinen tvätt, den har gått varm HELA dagen, pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0