Fy på mig!!

Nu har jag återigen varit dålig på att uppdatera bloggen, men nu när det är sommar och IBLAND tom bra väder så passar man ju på att vara ute.
Så vad har hänt sen sist? Inga fler tänder för Signe, men tror det kommer att ploppa upp fler inom kort för hon är inte sig lik, gnällig, vill inte äta sin mat ibland och sover dåligt på dagen och näsa rinner väldigt mycket utan att hon är förkyld! Härom dagen va hon nästan otröstlig och till slut gav jag henne Alvedon och en stund senare somnade hon och sov 3,5 timme, så ont hade hon nog!
Förra tisdagen fyllde Dennis (min bror) massor med år, och då menar jag MASSOR!! Åkte dit och åt massa god mat och hade mysigt! Malte hade jätte mysig med Dennis, när dom satt och lyssnade på musik på datan.
På onsdagen åkte jag, barnen, mamma och Laila till Hörby marknad och det va VARMT! Men det va kul ändå, barnen sov sig igenom halva marknaden, men när Malte väl vaknade och såg karusellerna blev det fart på han!
Han hade hela tåget för sig själv och va stolt som en tupp för att han åkte själv.
Malte fick en jätte stor traktor och en skällande hund av Laila och det är typ det som han lekt med sen dess.....tack Laila!
Senare på kvällen fick Micke lite hjälp av Signe när han höll på att bygga staketet till lekplatsen, och hon hade penslen i högsta hugg..
I fredags va vi alla och klippte oss och Malte fick blå färg i håret av Anna efteråt för han hade varit så duktig och det gillades skarpt.
På kvällen blev det lite skoj med jobb. Först träffades vi på Ottsjökockens lönnkrog strax utanför Ystad och det va en jätte trevlig krog. Kocken gör allt själv från grund och i ett öppet kök så man kan se honom laga mat. Han gör mest vegetarisk mat och jag va först lite tveksam till om jag skulle tycka om så mycket av buffen han har, men oj va jag blev överraskad, allt som bjöds på va riktigt gott, även hans egna inlagda lax!! Så den är absolut till att rekommendera. Är ett lite annorlunda ställe med en speciell kock.
Efter att vi ätit ocss propp mätta och avslutat med den godaste marängen jag någonsin åkte vi vidare till Snogeholms slott och tittade på ute teater, himla rolig! Huset som stod en bit ifrån va aningen snett, eller va tycker ni? Snickaren glömde nog använda sitt vattenpass...
Och ute serveringen va på ett milt sagt udda ställe....
På lördagen va vi i Malmö och firade Izabella som blev 3 år, Malte började nog bli lite trött efter allt bus med dom 2 tjejerna som va på kalaset.
Annars har det inte hänt så mycket, har fått röjt lite här hemma, så Svea har fått ett helt eget rum och nu ska det bara skaffas en rullgardin till Signes rum så ska hon få flytta in på sitt rum, kommer nog ta emot lite i mitt mamma hjärta för trivs med att ha henne brevis min säng....men ska samtidigt bli skönt att få ha henne i ett eget rum så hon inte vaknar när Malte vaknar TIDIGT på morgonen utan hon kan sova i lugn och ro.
Hittade en bild på mamma när jag röjde och den är INTE från igår!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gillar både Maltes och Gunillas frisyrer :-)

Kram

2011-07-14 @ 15:12:29
URL: http://cammiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0