Fredag

Idag måste jag börja att skriva idag är en stor dag! Vår fina underbara bästa Sixten fyller 5 år idag, det firade han med en halv burk Hill´s I/D i maten, det ÄLSKAR han!! Blir väl lite annat gott och skoj för honom här under dagen.
Sen har jag gjort lite ändringar med maten denna veckan. Jag har ju innan varit med i Viktklubb.se för att se så jag åt hyffsat rätt, men jag gick och va hungrig hela dagarna och det är fasiken inte skoj, så nu har jag ändrat det till att vara med i viktväktarna, har tillgång till deras saker via nätet, går inte dit och väger mig, och det känns mycket bättre, är inte alls hungrig och det har dessutom resulterat i att vågen denna veckan visade -1,9 kg!!! Har förvisso varit på gymmet 3 dagar och tränat med wii hemma 3 dagar, men känns jätte bra, nu är jag på G igen!
Förra helgen gjorde jag ett fynd!! Jag har länge funderat på att köpa en leksaksspis till Malte, men har samtidigt funderat på om han verkligen kommer att leka med den, så har inte blivit av att jag köpt nån, men i söndags hade dom för första gången barnloppis i Veberöd och där lyckades jag snubbla över en spis för enbart 30 kr och då gick det bara inte att inte köpa den så nu har han sin spis och han verka tycka den är rolig, förvisso tillagar han mest sina bilar på och i den, men va gör det?
I onsdags va jag på reumatologen för att träffa deras team, där ingår sköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut och kurator. Det är mest för att man ska veta vilka som finns om man skulle behöva dom. Kom dock fram till att jag skulle sluta med medicinen då jag har allt för många biverkningar och mina blodprover va inte helt bra i heller, så nu blir det kortison i 1 månad och sen ska jag tillbaka till läkaren så får vi se vad han hittar på då. Sjukgymnasten tog lite avtryck på mina fötter för jag ska få special inlägg till skorna och ev ett par special tillverkade gympaskor till gymmet, så ska dit till dom som har hand om detta om 3-4 veckor. Är glad att dom verkligen tar en på allvar så man kanske snart kan få lite rättsida på denna förbaskade värken snart, hade ju varit himla skönt om det varit så innan jag börjar jobba igen i augusti. Dom har även satt upp mig på kö till att få vara med på deras rehabiliterings vattengympa i varmvatten bassängen som dom har på reumatologen, det hade ju kunnat vara både skönt och bra, men det va visst lång kö dit. Blir väl jag och gamlingarna i poolen hihihi, får väl inskaffa en badmössa med blommor på :)
Annars har det inte hänt så mycket här i veckan. Malte fick jag hämta efter 2 timmar på dagis i tisdags då dom ringde och sa att han va dålig och senare på kvällen fick han 40 graders feber och först i går så började den gå ner, har varit lite synd om honom faktiskt då han inte alls verkat må bra, jätte förkyld har han blivit. Signe hade också lite feber i tisdags, men det va nog pga att  hon fick sin andra omgång vaccinationer i måndags. Men hon va på samma goa glada humör och febern va borta i onsdags. Nu väger tjejen 7 kg och är 64 cm lång, stora tjejen! Dessutom har hon en beundrare....Sixten! Han håller gärna till vid henne.
Trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag älskar att träna vattengympa! Det är grym träning. Jag önskar att jag bodde nära en simhall.. Trevlig helg! Kram

2011-01-21 @ 17:34:33
URL: http://cammiesen.blogg.se/
Postat av: jenny

grattis på födelsedagen sixten! hopppas du snart mår bättre. då kan du komma och springa i faster jennys stora hus på 550kvm...

2011-01-21 @ 18:23:23
Postat av: Pjanko

Grattis sixten!!!

stor tjej...håller inte med där:) Min lillkille är stooor:) har lixom aldrig varit sådär liten som dom är när dom är nya:)

Hoppas att du kommer bli bra med värken snart...

2011-01-21 @ 19:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0