Tisdag

Jaha...lika bra att uppdatera bloggen nu så här kl 05:00 på morgonen! Signe tycker ju numera att det är morgon mellan 4-5 på morgonen, INTE NAJS!! Men nu har hon fått mat och torr blöja så väntar på att hon ska somna igen och det gör hon väl lagom tills Malte vaknar, längtar tills dom sover till 12-13 på dagarna.....
Jaha va har hänt här då sen sist?? Inte så mycket.....Signe har hunnit bli hela 6 månader och vi va på BVC samma dag och hon väger nu 7,5 kg och är 66 cm lång!
Helgen va lugn, Mickes föräldrar va här i lördags, Agne hjälpte Micke med han Opel som stått stilla i 5 år nu!! Käkade lite god Taco efter det, sen blev det lite mys i soffan innan vi däckade för kvällen.
I söndags fick vi lite besök av Mickes kompis Tommy som inte varit här sen det blev färdigbyggt och sen stack jag på tjejmiddag med tjejerna hos Linda i Svedala, där det blev massa gott att äta och massa snack.
När jag sen kom hem började jag må dåligt så gick och la mig, men kl 1 vaknade jag och mådde sååååå dåligt så blev en natt på dass!! Men tror inte att det va maginfluensan för blev inte direkt dålig utan fick bara en jävla skallabank och va skit trött igår. Men Micke va ju så underbart snäll att han stannade hemma från jobb och tog hand om barn och hund.
Va tvungen att köra till Dalby och ta blodprov för jag ska till Reumatologen idag, lagom kul att behöva ut och köra när man inte mår bra, men det gick bra. Passade då även på att köra inom jobb och hämta hem Sixten igen, så nu står han i köket med Ester, älskade vovvar.
När jag sen körde hem sprang det en panikslagen hund vid vägg 11 vid Veberöd och tror ni att nån stannade?? Nej!! Visa saktade knappt ner och hunden höll flera gånger på att bli påkörd, så jag stannade och försökte fånga in hunden som jag tror kan ha varit en Leonberger/Schäfer blandning, men det va inte lätt, hon va skit rädd, men till slut stannade det en snäll kille och hjälpte mig så jag fick tag i henne. Ringde polisen som skickade en man som sen hämtade upp henne här hemma. Förmodligen en ren gårdshund, för hon va en pest att ha i bilen, skällde på precis ALLT som rörde sig och va väldig stressad, men hon klarade sig i alla fall och hoppas att det finns nån som tycker om henne och hämtar ut henne igen.
Till nåt mycket roligare....i förra veckan fick jag mail av Johan som numera har Sally och det går så himla bra och hon verkar trivas som fisken i vattnet hos honom och det känns såååå skönt att veta det. Saknar henne varje dag, men det viktigaste är att hon har det bra och fungerar bra. Johan skickade även med lite bilder på godingen, hon är så underbart vacker...
Vår lilla tjej Svea växer och frodas, nu väger hon hela 4,4 kg!! Vilken bjässe....
Malte och jag hade lite egentid tillsammans i lördags, först va vi och handlade lite mat och han fick åka bil vagnen vilket ALLTID är uppskattat. Sen körde vi och handlade en Woody docka (som INTE va lätt att få tag i, men jag lyckades efter MÅNGA samtal till alla BR butiker i hela skåne!) och sååå glad han blev speciellt när han insåg att man kunde dra i ett snöre och den pratade. Tyckte att han behövde nåt annat än bara bilar bilar bilar och bilar!
Tom Signe fick låna honom en stund....
Och lite syskon kärlek...
Nu tror jag att en liten kille också håller på att vakna....och nä, det är inte Micke! Och Signe ligger fortfarande och snackar i sin vagn!
Ha en bra dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0