Vår underbara Sixten

Han finns inte längre.........I fredags natt blev han jätte dålig, då började man se att han vinglade lite när han gick och sen gick allt jätte snabbt! Han började flåsa enormt mycket, förmodligen hade han fått jätte ont i magen, han kunde bara ligga upp på bröset inte alls på sidan, hans andning va ansträngd och sen började han kräka enorma mängder blod och strax efter det började det rinna svart avföring från honom. Jag lyckades efter lite hjälp bära in Sixten i bilen, för han kunde inte alls gå då och hade helt gett upp, men tyvärr hann jag inte fram till veterinären innan han lugnt och stilla somnade in i bilen. Anledningen va nog att både hans tarmar och magsäck akut börjat blöda kraftigt och då finns det tyvärr inget att göra och det går fort. För Sixtens del är det ju skönt att han nu slipper lida, men det känns sååååå fruktansvärt orättvist, han hade ju måååånga år kvar att leva! En hund som Sixten kommer man aldrig få igen, han va lugnet själv och så underbart snäll, han är redan enormt saknad och det kommer fällas många tårar till för honom.....
Sov gott gubben, älskar dig!!

Kommentarer
Postat av: Aleeex

Jag kan fortfarande inte fatta det:( Älskade Sixten!

2011-02-06 @ 11:21:34
Postat av: jenny

Tack Sixten för bajsranden du gav mig på mitt vita linne för ett par somrar sen, det kommer jag aldrig glömma och alltid skratta åt!

2011-02-06 @ 11:45:59
Postat av: Anonym

Fy vad sorgligt! Vad hemskt det måste ha varit för dig att se honom när han blev så dålig. Tur att ni har lilla söta Svea kvar.

Kram Linda (i Lund)

2011-02-07 @ 10:33:01
Postat av: Anonym

Jag finner inga ord. Det måste har varit fruktansvärt! Tänker på er. Massor med kramar Camilla



2011-02-08 @ 19:19:12
Postat av: Camilla

Jag finner inga ord. Det måste har varit fruktansvärt! Tänker på er. Massor med kramar Camilla



2011-02-08 @ 19:21:46
URL: http://cammiesen.blogg.se/
Postat av: Anne-Li

Skönt för Sixten att slippa men åh vad jag lider med er... Det är ju så tungt att sakna...



Styrkekramar från Anne-Li

2011-02-08 @ 20:28:11
URL: http://anne-lisfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0