Måndag

Asså, nu tycker jag att veckorna går allt för fort, jag hinner inte riktigt med! Om exakt 1 vecka börjar jag jobba igen efter min mamma ledighet och Signe fyller samma dag 1 år, min stora tjej. Det är lite blandade känslor att börja jobba igen, ska bli skönt att få lite vuxen kontakt igen, men samtidigt känns det jätte tråkigt för nu börjar det hända massa saker med Signe, nu i dagarna började hon resa sig mot saker och hon har även börjat krypa några små sträckor, OCH den tredje tanden har tittat ut nu och dessutom kom hon idag på att då kan man ju knissla tänder, vilket mamma INTE gillar alls!
Den senaste veckan har det hänt lite små saker. Vi har varit hemma hos far lite och hjälpt/kollat på hans nya carport, och Malte hjälpte gärna till.
Vi passade även på att gå bort till lekplatsen...
Och när vi gick hem därifrån bjöd fars granne in Malte till ett litet bad i deras pool, gissa om fisken Malte blev glad!
Även Svea fick följa med till far, men hon fick snällt sitta och titta på.
I torsdags åkte jag och barnen in till Folkets Park i Malmö och träffade 2 st internet kompisar som jag har pratat med på en sajt som heter Familjeliv i lite mer än 3 år, och nu träffades vi för första gången i real life, jätte skoj va det och barnen hade jätte skoj, blev en massa bus och karusell åkning. Malte somnade i bilen innan jag ens hann starta den...
I lördags åkte jag, Malte och Svea in till Malmö för att titta på fälttävlan på Ribbersborg. Där va även en massa andra saker som kaninhoppning, kattutställning, ponnyridning mm och självklart skulle Malte rida och han fick sällskap av en gris...
Och självklart skulle han provsitta motor fordonen...
När vi va på väg till bilen kom det fram en kvinna och frågade om vi inte Svea ville vara med i en tävling om Dagens mest välskötta hund och efter lite tvekan gick vi med på det och först va man tvungen att låta en domare gå över hunden och sätta poäng på hunden och fick hunden ett visst antal poäng gick man vidare till final och det gjorde Svea och sen på finalen plockade hon hem vinsten också, lite snopet, men kul! Så nu har hon titeln "Dagens mest välskötta valp"..
Under veckan när vi varit borta har Micke jobbat på med barnens lekplats och det börjar bli riktigt fint där nu, bara lite kvar att måla och gräset ska växa till sig sen är det klart..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Tack så jättemycket för de fina kommentarerna. Vad roligt att du hittade mig och grattis till vinsten! Givetvis är det en Fransk bulldog. Var väldigt tveksam när jag skrev det, därav frågetecknet. Hon gjorde i alla fall ett snyggt finalnummer! :D

2011-08-09 @ 21:06:24
Postat av: Anne-Li

Så duktiga ni är till att bygga och göra fint!



Jag kan förstå dina känslor kring jobb och Signe... De är ju fortfarande ganska små när de bara är ett år!

2011-08-10 @ 08:04:17
URL: http://anne-lisfoto.blogspot.com
Postat av: jenny

asså...svea...vet inte rikigt vad som ska sägas om den hunden,hon ser för jäkla rolig ut!!



ska bli kul och se framstegen på söndag och hoppas att signe är lika go o gla som vanligt på sin ett-års-kalas!



Malte blir bara större och större och är så duktig på att hjälpa till.

2011-08-11 @ 20:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0