Söndag

Då va snart denna veckan slut! Har varit en rätt lugn helg. Micke va ledig i fredags så då åkte vi iväg en sväng till Malmö och passade då på att gå in på Panduro Hobby och köpa lite pyssel saker till Malte, vilket han tyckte om.
Igår va Micke iväg med jobb i Tyskland så då åkte barnen och jag in till Burlövs centrum och köpte träningsbyxor till mig som ska invigas imorgon. Efter det körde vi till staffanstorp och hälsade på morfar och "plastmormor" Jane, tog en liten fika, sen gick morfar och Malte till lekplatsen och jag gjorde dom sällskap medans Jane gav Signe mat. Sen hann vi bara hem och bytte om sen bar det iväg till Trelleborg för att fira faster Alexandra som fyllde år tidigare i veckan. Åt god kalkonmiddag och hade det trevligt. Signe fick inviga en klänning igen, sååå söt blev hon.
Idag blev en ute dag. Först gick vi på en promenad, Malte åkte givetvis sin nya skrinda som Sixten drog och mysigt har han det där bak....
Och han hade inga problem att somna där...
Sen blev det höst städning i trädgården. Gjorde vid grillen och satte in den, tog in alla utemöblerna och Micke rensade alla stuprännorna, dom va överfulla med löv.
Sen blev det hemlagad fiskgratäng, japp ni läste rätt och det va tom jag som gjorde den!
Efter det blev det lite bus här inne, vet faktiskt inte vem som lekte mest...pappa eller Malte?!?!
Och i natt ställde vi om klockorna, men HUR ställer man om Malte?? Ikväll somnade han redan kl 18!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0