Reumatologen

Idag va jag på reumatologen, då jag har haft stora problem med min värk sen Signe föddes och fick idag träffa en ny läkare för min andra har så mycket att han inte hinner med sina patienter, men kändes bra med denna läkaren också. Förra gången jag va där va några månader innan jag blev med Signe och då va han inne på att det kunde va en ryggreumatisk sjukdom, men idag va läkaren nästan säker på att det är ledgångsreumatism, vilket dom har pratat om hela tiden innan, så det är väl min lilla diagnos! Idag kom vi fram till att jag skulle börja med en ny medicin som är ett cytostatika (cellgift), men en med reumatism tar det i väligt små doser, det ska vara ett kraftigt inflammationsdämpande medel. Dessutom måste jag börja med Folacin (extra Folsyra) för att minska ev biverkningar! Känns lite skrämmande men hjälper det och allt fungerar så är det ju guld värt. Men först måste jag in på en lungröntgen och se så allt är okej där, ett måste innan man får börja med medicinen. Sen ska man kolla med blodprov varannan vecka i flera månader. Men fram tills jag kan börja med medicinen får jag knapra kortison, mindre kul nu när jag försöker gå ner i vikt (man lägger ju på sig vätska då), men men vad gör man inte för att slippa ha ont?!
Läkaren tyckte att det va super bra att jag hade börjat träna och att det känns bra, det va jätte bra enl honom.
I morgon är det dax för Mickes jobbs julfest, i år blir det Hasses lada och övernattning på hotell, ska bli jätte skoj. Blir första gången vi lämnar bort Signe över natten, hon och Malte ska vara hos farmor, farfar och Alexandra. Ska bli skönt att få vara på tu man hand, hoppas bara jag kan slappna av, kommer ihåg att jag va lika orolig när vi lämnade bort Malte första gången, men vet att dom är i bra händer. Och mamma ska vara här och mysa med Sixten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0